Amb quin autor o escola esteu més d’acord?

Podeu triar fins a tres opcions. Després de votar deixeu un comentari justificant l’opció triada en primer lloc amb una frase. Per exemple: “Cínic, perquè ja estic tip de tants convencionalismes socials”.

Quant a José Vidal González Barredo

Catedràtic de filosofia de l'Institut Salvador Dalí del Prat de Llobregat
Aquesta entrada ha esta publicada en Activitats, Debats, L'àgora. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

23 respostes a Amb quin autor o escola esteu més d’acord?

  1. carlotablanco ha dit:

    Yo personalment sóc epicureista total! per el bon rotllo y harmonia que transmeten perquè t’ensenyen a ser feliç amb petites coses, ha trobar els petits “plaers” de la vida y ha afrontar les adversitats a través de la raó. PAZ Y AMOR!

  2. Román Carreras Sáez ha dit:

    Em trobo directament relacionat amb Aristòtil. La meva pròpia experiència em diu la certesa de buscar l’equilibri en qualsevol dels aspectes, sobre tot en l’alimentari ja que sóc una persona que menja fins que n’és tip.

  3. Daylí Remuiñan Ackermann ha dit:

    He escollit els cínics ja que aquests eren unes persones lliures i autosuficients que es desprenien de les cadenes de les convencions que fan de l’èsser humà un ser esclavitzat. Crec que cada persona ha de ser única i que cap convencionalisme ha de fer canviar les seves inquietuds i formes de pensar.

  4. Oscar ha dit:

    Estic d’acord amb Aristòtil perquè penso que en tota acció sempre hauríem d’escollir el terme mitjà gràcies a la raó, obtenint la virtut i felicitat, però per això, fa falta tenir voluntat i les necessitats bàsiques cobertes.

  5. Jéssica Muñoz Mata ha dit:

    Personalment estic d’acord amb Aristòtil. És la teoria que més em convenç perquè la trobo possible d’aplicar en gairebé tot els aspectes de la vida real. Com es sol dir, els extrems mai són bons i crec que trobar el punt mitjà que faci d’equilibri entre ells, ens pot portar a la felicitat.

  6. Ricard Montemayor ha dit:

    Estic més d’acord amb Aristòtil ja que crec que la felicitat la trobem en el terme mitja de totes les coses, els diners, l’amor, etc. un exemple del que dic referent al diners es en un extrem seria estar fastigossament ric i l’altre completament pobre i el terme mitja es aquell que et permetria tenir una vida digna, així com mantenir una familia, vivenda,..

  7. Marta Díaz ha dit:

    Sota el meu punt de vista hem trobo totalment d’acord amb els ideals d’ Epicur. Per a ell la felicitat és el fi últim, des d’aquesta primera afirmació hem trobo afí amb els seus ideals . L’hedonisme, es a dir, el plaer és el principi i el fi d’una vida feliç. Tothom busca el plaer i rebutja el dolor. Per tant, el plaer serà la felicitat.

  8. Albert Llamas ha dit:

    La política de Plató em sembla excel·lent i és el que m’ha fet decidirme per l’Acadèmia. Realment no tots els éssers humans som igual de capaços. El que no s’ho cregui només ha de sortir a fer una volta i parlar amb unes quantes persones a l’atzar, a viam si totes són iguals…

  9. Mireia Padrós ha dit:

    L’antropologia d’Aristòtil m’agrada perquè explica la relació entre ànima i cos, sense usar elements des del meu punt de vista sobrenaturals. També, m’agrada per la seva moral, el terme mitja. Per molt que t’agradi una cosa si n’abusés, t’acaba avorrint, per tant si vols seguir disfrutant-la has de controlar l’ús.

  10. Patricia Rosa ha dit:

    Aunque esté de acuerdo con algunos de los pensamientos de otros filósofos, de los cuáles también recojo algo, quizá sea más afín con el sofista Protágoras. Creo que nuestros tiempos son de alguna manera similares a los de los sofistas. La importancia que se le da hoy en día a la educación se debe a la conciencia de que es indispensable para el desarrollo humano, la esperanza es que la raza humana sepa enderezar en cada momento su propio camino.

  11. Luis Guzmán Hayas ha dit:

    Encara que es pot extreure alguna cosa aprofitable de molts d’aquests autors/escoles, l’idea que més m’atrau es la dels cínics, però sense ser portada al extrem, és a dir, ser autosuficients i senzills sense ignorar l’idea de l’ordre i de la societat.

  12. Magí Campo Troyano ha dit:

    Jo em considero escèptic, basicament penso que un cop ens morim tot el que em fet queda borrat, per tant cualsevol tipus de pensament o posició devant la vida és un tipus d’ulleres, cadascú tria com vol mirar el seu mon però al cap i a la fi tots acabarem igual i per a les persones que pensen únicament en que el que faci algú es recordarà, el convido a respondre:
    Que pasara un cop desaparegui l’ésser humà?

    En conclusió, la vida passa, el temps corre, aixi que viu com vulguis i de la forma que més et convingui, total la vida són dos dies.

    PD:El lema viu com vulguis no implica que s’hagin de trencar les normes establertes, perque si ho pensem bé no sortiria a compte trencar les normes, per a que ningú digui doncs vaig amb un quilo de C4 a l’insti i s’hi no m’aproven els volo a tots pels aires.

    Perdoneu també les segures faltes ortogràfiques.

  13. Marc Arcediano ha dit:

    Entre les opcions que podem trobar, la que més em convenç és la d’Aristòtil, ja que crec que el terme mitjà de les coses és el que realment et pot reportar la felicitat. Però també hem plantejo que hi han aspectes on no pots ecollir un terme mitjà, i després també està el tema del que cadascú valora tenir per ser feliç, i que es pot ser feliç només tenint una sola cosa, per exemple, si jo tinc una parella i n’estic enamorat, puc ser l’home més feliç del món només amb allò. També crec que un cop hem assolit la felicitat, aquest punt mitjà no importa, ja que som feliços. Reportat a l’exemple d’abans, si jo ja sóc feliç amb la meva parella, m’agradaria tenir el màxim de diners possible i aixó no implicarà que em torni infeliç ni més feliç.

  14. sebastian silva ha dit:

    Sóc epicureista perquè disfruto de la meva vida amb equilibri, intento trobar les coses bones cada dia i no estar insatisfet en tots els sentits.Tampoc crec que deu intervingui en la meva vida.

  15. Luis Rubio ha dit:

    Amb la idea de felicitat que més estic d’acord és amb la de Plató, ja que únicament per el sol fet de ésser persones poseim una capacitat intel·lecte innata. Aleshores, hem d’aprofitar-la per tenir consciència del que realment volem (pros i contres de qualsevol acció, desició del nostre futur,…), i poseir el coratge i valor necessari per dur a terme el que realment volem. Per tant, és així com penso que pots arribar a ésser feliç, sabent realment el que vols fer, però, sense ser portat al l’extrem, ja que sinó estaria sotmés a una agonia constant que no em permetria arribar a la felicitat.

  16. Zhanna Koshel ha dit:

    Personalment estic d’acord amb més d’un dels autors, però m’inclino més per Protàgores. Crec que cada persona és diferent, i que les coses que fan feliços a algunes persones, a altres els hi és indiferent o indesitjable, o simplement els sembla insuficient per alcançar la felicitat. També penso que depenent de l’estat anímic o de salut de la persona una cosa li portarà la felicitat o no. Per exemple, un malalt de càncer amb dies de vida comptats guanya la loteria no li portarà la felicitat ja que en aquell moment l’únic que el podrà fer feliç és l’existència d’una cura. Una persona sana, en canvi, faria ús dels diners, cosa que sempre ajuda, i el fet de guanyar sempre dona algo de felicitat, cosa que no emocionarà massa al malalt.
    Per a mí el fet de simplement disposar de coses no és el que porta a la felicitat, sinò donar-li una utilitat, és a dir, si ho saps utilitzar i si et vé en un moment en què ho necessites, et satisfarà i et portarà a la felicitat.

  17. Jo m’identifico molt amb l’intelectualisme moral de sòcrates, no crec en la relativitat dels valors ètics. Si no existíssin el coceptes de bé i justicia, la societat estaría perduda, que de fet ja ho està una mica perqué en molts casos se suprimeix la justícia pel bé propi.

    I també comparteixo la idea amb epicur de viure la vida procurant tenir plaers estatics, ja que no crec en la transcendencia de l’ànima, i la vida és massa valuosa per perdre-la abstenent-te.

  18. Clara Quirante Soriano ha dit:

    Com bé m’has dit aquest matí, deuria aprendre dels Estoics l’indiferència del dolors, les passions externes. Per aquest motiu, he votat als Estoics 🙂
    I com tinc aquesta voluntat de canvi, no es que m’identifiqui més amb ells però m’agradaria aprendre d’ells.

  19. María Carrasco 2A ha dit:

    Me quedo con Aristóteles porque me gusta su teoría para llegar a ser virtuoso, ya que dice que hay que encontrar un equilibrio entre el exceso y el defecto. Creo que este equilibrio no sólo es una virtud sino que en mi opinión el conseguir ese equilibrio puede significar la felicidad.

  20. Daniel Pozas ha dit:

    Personalment m’identifico més amb Aristòtil i amb la seva idea de que el fi final de l’ésser humà és ser feliç a través de les propies accions humanes actuant correctament en cada moment.

  21. Alessandro Fava ha dit:

    Yo me siento identificado con los cínicos, ya que yo pienso que no debemos someternos ante nada i ser en gran parte autosuficiente, pero siempre sin llegar a los extremos i respetando el hecho de que actualmente se vive en sociedad i hay unas normas i reglas que acatar.

  22. otman ha dit:

    Jo em sento identificat amb els cínics, ja que penso que hem d’actuar de forma natural i no per els convencionalismes imposats per la societat.

  23. Ana Mateos ha dit:

    Personalment, jo m’identifico amb algunes parts de diferents filòsofs, així que si es pogués jo agafaria part de cadascun d’ells per arribar al meu pensament. Encara que de tots els filòsofs, el pensament que més m’agrada és el d’Aristòtil, en l’aspecte de què és la virtut i què és el bé. Ja que necessitem coneixer, entendre i pensar, és a dir, tenir coneixements per saber com cal actuar en cada moment i situació, i aconseguir-ho gràcies a la virtut, on aquesta dirigeix les nostres decisions fins arribar al punt mitjà entre el defecte i l’excés.

Deixa un comentari

