Dubtes i preguntes sobre el quart examen del curs 2017-18

Hola!, ja podeu anar preparant el segon examen d’aquest segon trimestre que serà la setmana d’exàmens (setmana entre el 7 i el 13 març).

En aquest examen els problemes a tractar són el de la realitat (metafísica) i el del coneixement (teoria del coneixement).

El text serà de Locke (classes 39, 40, 41 i 42) a comparar amb:

  1. Hume (classes 43, 44 i 45: només en aquells aspectes que es poden comparar amb Locke).
  2. Kant (classes 46, 47, 48 i 49: només en aquells aspectes que es poden comparar amb Locke).

Per preparar les preguntes 4 i 5 dels exàmens (que són les de comparació d’idees o teories) serà molt important haver fet bé les activitats 10 i 11.

No espereu a l’últim moment per començar a preparar-lo. Deixeu aquí qualsevol dubte que tingueu, també podeu fer aportacions per a estudiar junts i compartir idees per a l’examen.

8 thoughts on “Dubtes i preguntes sobre el quart examen del curs 2017-18

  1. En l’activitat 10 s’havia de donar una explicació dels conceptes de substància primera i substància segona pel que fa a la metafísica i a la teoria del coneixement. No obstant, estan molt lligats i vas dir que era molt difícil separar un de l’altre. A l’examen, si hi hagués una pregunta sobre aquests conceptes cal que diferenciem entre metafísica i teoria del coneixement?

    Moltes gràcies!

    1. Seria una de las dos y se habría de explicar :
      1. Cuál era el sentido original del término en la escolástica (o Aristóteles).
      2. Qué análisis hace Locke, Hume o Kant.
      3. Se trata de decir si se puede demostrar que es algo objetivo o un mecanismo subjetivo que permite conocer (que facultad la produce, cómo y para qué).

  2. Els apartats de te: “Com és possible el coneixement sensible? L’estètica transcendental” i “Com és possible el coneixement intel·lectual: L”analítica trascendental”, entenc que formen part de l’apartat de la pregunta de “com puc conèixer?”. És així?

    D’altra banda, no sé si els tipus de judici es podrien comparar amb Locke i si fos així dintre de quin apartat de teoria del coneixement entrarien.

    Per últim, quin és l’apartat corresponent a l’anàlisi de les substàncies escolàstiques segons Kant? No el trobo.

    Sento les molèsties.

    1. 1. Sí.
      2. Sería con los tipos de conocimiento pero no será el caso.
      3. El concepto de substancia se corresponde con una de las categorías o coceptos puros del entendimiento. Es explicar qué son y qué papel juegan.

  3. Actividad 11, en Kant: Podem afirmar que les nostres idees estan causades per les coses?
    No tengo clara la respuesta

    1. No, él como Hume defienden una posición escéptica (no lo podemos demostrar). Sin embargo, enfoque transcendental, es muy difícil explicar qué es lo que hace posible el conocimiento si no “suponemos” que las cosas existen. Siempre que lo planteemos como un supuesto transcendental y con la condición de saber que sólo podemos conocer lo que las cosas son para nosotros (fenómeno) pero no lo que puedan ser “en sí” (noúmeno) no hay problema.

  4. Una duda. Si, como has dicho antes, los tipos de juicios en Kant no entran, pero serían comparables con Locke, entiendo que los tipos de conocimientos en Hume tampoco entran? O eso sí?

    1. Ni los unos ni los otros pueden ser tema directo de examen pero sí que se ha de saber qué es un juicio así como que saber definir y distinguir los tipos de conocimiento en Locke nos puede ser útil para dar una explicación completa de cómo demuestra los objetos de la metafísica cartesiana.

Deixa una resposta a José Vidal González Barredo Cancel·la la resposta

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.